Lisatud 19.04.2017

Noobelmark liigub uutesse kõrgustesse: džiip DS 7 Crossback võtab sihikule Audi Q5 ja BMW X3, olles varustatud nii teed „vaatava” vedrustuse, öövaatlusseadme, 12tolliste armatuurlauaekraanide kui ka 300hobujõulise hübriidajamiga. 

DS 7 Crossback jätab nii seest kui ka väljast peene ja väljapeetud mulje. Väliselt on see peaaegu sama suur kui mainitud Audi või BMW, kuid disainilt hoopis mängulisem ja detailirohkem. Autot on müügile oodata siiski alles aasta lõpu poole ning selle hinnad pole veel teada. Algse info kohaselt jäävad sõiduki hinnad 30 000-60 000 euro vahemikku. DS-i praegune kalleim mudel DS 5 maksab Eestis alates 31 400 eurost.

Citroën ristis oma alambrändi DS-ks teadupärast 1955. aasta Citroën DS-i järgi. Too legendaarne mudel evis meeldejääva välimuse kõrval mäletatavasti ka keerukat vedrustust, mis tagas tipptasemel veeremugavuse. DS 7 ajab läbi küll hüdropneumaatikata, kuid saab n-ö teed ette nägeva vedrustuse, mida selles hinnaklassis pole varem pakutud.

Vedrustus "vaatab" teed

Kaamera jälgib teed auto ees, tuvastamaks kõikvõimalikke kühme ja lohke, ning kogutud info alusel muudab amortisaatorite tööd pehmemaks või jäigemaks. Süsteem töötab kõikidele ratastele eraldi ning võtab arvesse nii liikumiskiirust, rooli pöördenurka kui ka pidurdamist.

Sõiduklassile uudne on ka infrapunakaameraga töötav öövaatlusseade, mida kohtab pigem luksusklassis. Infrapunakaamera "märkab" jalakäijaid, loomi ja muid objekte kuni 100 meetri kaugusel auto ees ning markeerib võimalikud ohud digitaalnäidiku ekraanil punasega. Ka DS 7 leedlaternad peaks pimedas tõhusad olema, kuna pakuvad kokku kuut valgustusrežiimi vahemikus parkimistuledest kaugtuledeni, kusjuures lisaks valgusvihu pikkusele reguleerub vastavalt ka vihu laius.

Täisnahkne sisu

Peale mainitud 12tolliste ekraanide (üks juhi ees, teine armatuurlaua keskel) tervitab DS 7 sõitjaid peene ja detailirohke sisemusega. Autoklassis pigem tavatu on nn täisnahksisu: lisaks istmetele kaetakse nahaga ka armatuurlaud, uksepaneelid, keskkonsool ja DS 7 puhul isegi laes asuvad käepidemed. Nuppudele kesktunnelil ja roolirattal on antud eriline rombmustriga viimistlus ning näiteks keskekraani peanupu saab tellida isegi kristallist.

Keskekraani kohalt leiab ka osutitega kella firmalt B.R.M Chronographs. See ilmub nähtavale alles sõiduki käivitamisel.

Mootoritest rõhutab DS arusaadavalt 300hobujõulist pistikuhübriidi, kuigi see jõuab Crossbacki kapoti alla alles 2019. aasta kevadel. Tegu on nelikveolise mudeliga, mis sõidab kuni 55 km puhtalt elektri jõul. 200hobujõuline bensiinimootor veab esirattaid koos ühe elektrimootoriga, teine sama võimas elektrimootor (80 kW) veab tagarattaid.

Esmajärjekorras tulevad mootorivalikusse siiski nö tavaajamid: 120-, 180-, ja 225hobujõulised bensiini- ning 130- ja 180hobujõulised diiselmootorid. Enamikul puhkudel toimetab ülekandes kaheksakäiguline automaatkast EAT8.

Allikas: Autoleht

Töölaua versioon