Sõidukite hooldust teostatakse vastavalt sõiduki igapäevastele kasutustingimustele, mis on oma olemuselt jagatud normaalseteks kasutustingimusteks ja rasketeks kasutustingimusteks. 

Sõiduki kasutustingimused loetakse rasketeks juhul kui 1 järgmistest tingimustest on täidetud:

  • Pidev ukselt uksele sõitmine
  • Linnasõit, kui sõiduki keskmine kiirus jääb alla 20 km/t. (takso, õppesõit, kiirabi, jne.)
  • Lühikesed külma mootoriga sõidetavad vahemaad (kuni 10 km, vahepealse peatusega üle 1 tunni
  • Perioodiline sõiduki kasutamine tolmuse atmosfääriga piirkondades
  • Perioodiline sõiduki kasutamine piirkondades, kus kütuse kvaliteet ei vasta tootja nõuetele
  • B20 ja B30 diiselkütuste perioodiline kasutamine
  • Bensiinimootorites üle 3% metanooli sisaldusega kütuste perioodiline kasutamine
  • Pikaajaline sõiduki kasutamine väga külmades või väga kuumades ilmastiku tingimustes

 

Bensiinimootorite hooldus

Vastavalt autotootja otsusele kehtivad kõigis CEEC* riikides järgmised hoolduse intervallid:

  • Kõik 1.6 liitrise töömahuga 4 silindrilised turboga bensiinimootorid 20 000 km või 1 aasta.
  • Kõik 1.2 liitrise töömahuga 3 silindrilised turboga bensiinimootorid 15 000 km või 1 aasta. 
  • Ülejäänud mootorite hooldus toimub reeglina vastavalt fikseeritud hoolde intervallile

*CEEC riikide nimekiri: Bosnia ja Hertsegoviina, Bulgaaria, Horvaatia, Eesti, Ungari, Läti, Leedu, Makedoonia, Poola, Tsehhi Vabariik, Rumeenia, Sloveenia, Slovakkia.

Diiselmootorite hooldus

Alates EURO 6 normide kasutusele võtust kasutatakse diiselmootoritel kohanduvat hoolduse intervalli mis põhineb sõiduki mootori kasutustingimuste modelleerimisel. Mudeli aluseks on 4 erinevat parameetrit: 

  • Sõiduki läbisõit
  • Aeg eelmisest hooldusest
  • Modelleeritud ladestunud süsiniku hulk mootoriõlis
  • Modelleeritud mootoriõli määrimisomaduste halvenemine

Euro 6.1 normidele vastavatel sõidukitel analüüsib mootori juhtarvuti sõiduki igapäevast kasutust ja otsustab, kas sõiduki hooldus tuleb läbi viia vastavalt normaalsetele või rasketele kasutustingimustele. Mudelprognoos lähtestatakse peale igat sõiduki hooldust.

Euro 6.2 mootorite korral kasutatakse katkematut hooldusintervalli, see tähendab, et mootori juhtarvuti modelleerib sõiduki kasutamist ja otsustab iga 1000 km järel, millal on vaja sõiduki hooldus läbi viia. 3000 km enne planeeritud hooldusaja saabumist informeerib sõiduk juhti sellest vastava teatega näidikute plokis. Peale igat sõiduki hooldust lähtestatakse mudelprognoos uuesti.

NB! Sõidukite maksimaalne lubatud hoolduse intervall ei ole põhjamaistes tingimustes garanteeritud hoolduse intervall vaid ideaaltingimustes võimalik maksimaalne hooldusvahemik. 

Töölaua versioon