Lisatud 26.06.2017

PureTech valiti kolmandat aastat järjest parimaks jõuallikaks

International Engine of the Year Awards on tänavu 18. korda parimate jõuallikate valimiseks korraldatud konkurss. Selle rahvusvaheline žürii koosneb 58 liikmest ning nende ülesandeks on leida erinevate töömahu kategooriate seast parimate omadustega mootor, kusjuures hindamise kriteeriumiteks on ühtaegu nii mootori suutlikkus kui keskkonnasõbralikkus. 1,0-1,4-liitriste jõuallikate konkurentsis osutus kolmandat aastat järjepanu parimaks PSA grupi 1,2-liitrine 3-silindriline turbomootor, mis on PureTech'i nime all kasutusel nii Citroëni kui DS-i mudelitel.

Edukas nii tööstuslikus kui kommertslikus plaanis

Alates PureTech'i esitlusest 2014. a on neid jõuallikaid toodetud ühtekokku enam kui 850 000 ühikut, mis on erinevatel turgudel leidnud kasutust rohkem kui 90 erineva sõidukitüübi mootoriruumis. Citroëni mudelitest kasutavad PureTech'i jõuallikaid C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Grand Picasso ning Berlingo, sügisest ka Eestisse jõudev C3 Aircross.

PureTech'i olulisust PSA grupi jaoks tõestab fakt, et koguni 1/3 kõigist grupi poolt toodetud sõidukitest on varustatud just selle mootoriga. Antud auhinda silmas pidades siis sõltuvalt versioonist kas võimsusega 110 või 130 hobujõudu. Nimetatud indeksitega jõuallikaid on kiidetud nende suurepärase dünaamika pärast, mis on osaliselt saavutatud tänu turbomootori lamedale pöördemomendi kõverale. See tähendab, et suurem osa mootori poolt pakutavast rammust on saadaval juba väga madalatel pööretel, mis omakorda lubab kiirust kasvatada tagasihoidliku kütusekulu saatel.

Rohkem jõudlust, rohkem säästlikust

Vaatamata PureTech'i turbomootori edukusele käib arendustöö mootori parenduste suunas pidevalt. Veel enne 2017. a lõppu ellu viidavate uuenduste abil paranevad ühtlasi nii jõuallika jõudlust kui säästlikkust iseloomustavad parameetrid. Kuni 4 % kütusesääst saavutatakse jõuallika ja uue turbokompressori sisehõõrdumise vähendamise ja kuni 250 bar tõstetud sissepritserõhu abil. Tänu mootori pisematele abiseadmetele vähenevad ka mootori mõõtmed, mis omakorda tõstab auto kui terviku aerodünaamilist efektiivsust. Pidades silmas 2020. a rakenduvaid heitmenorme, võetakse PureTech'i jõuallikate juures kasutusele GPF-filter (gasoline particulate filter).

Engine of the Year 2017 konkursil rekordilised 239 punkti kogunud PureTech edestas BMW 1,2-liitrist 3-silindrilist jõuallikat erakordse 85 punktiga. Kolmandale kohale platseerus Volkswagen 1,4-liitrise TFSI mootoriga, jäädes võitjast maha juba 124 punktiga.

"Auhind kinnitab meie bensiinimootorite erakordset suutlikkust ja kvaliteeti. Me jätkame tööd veelgi võimekamate, kuid samas keskkonnasäästlikumate jõuallikate arendamise suunas," ütles PSA grupi asepresident Christian Chapelle auhinda vastu võttes.

Töölaua versioon