Lisatud 27.04.2018

Üle Euroopa on eesmärgiks saavutada õhu kvaliteedi tase, mis ei suurendaks negatiivset mõju ja ohtu inimeste tervisele ja keskkonnale. Selleks on kehtestatud mootorikütustele kvaliteedi nõuded, milles määratakse muuhulgas mootoribensiinis sisalduva biokütuse osakaal. Biokütustel on oluline osa kliima kaitsmisel, sest võrreldes tavapäraste kütustega tekitavad praegu kasutatavad biokütused vähem kasvuhoonegaase. Biokütuste kasutamiseks vajalikud toormaterjalid on ajapikku taastuvad ja nii panustatakse naftavarude säästmisele.

Seni on tanklates pakutud etanoolisisalduseta mootoribensiini ja kuni 5% etanoolisisaldusega pliivaba mootoribensiini. Õhu kvaliteedi nõuete täitmiseks tuleb tanklatel hakata pakkuma lisaks tavapärasele ka suurema biokütuse osakaaluga mootoribensiini, mida teatakse kui E10 ehk kuni 10% etanoolisisaldusega pliivaba mootoribensiini. E10 mootoribensiini tankuril peab olema kindlasti vastav märgistus.

E10 mootoribensiini võib kasutada piiranguteta sõidukitel, mis sellise mootorikütuse kasutamiseks on kavandatud. Kõikidele uutele sõidukitele on E10 mootoribensiin sobilik. E10 kütust on lubatud kasutada kõikidel Citroën bensiinimootoriga mudelitel, mis on valmistatud 2000. aastal või hiljem ning 

Teistel sõidukitel E10 kasutamise sobivuse kontrollimiseks on AMTEL (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) koostanud allpool leitava tabeli.

Pane tähele:

- Kui sõiduk ei ole ette nähtud tarbimaks E10 mootoribensiini, siis tuleb tankida tavapärast E5 mootoribensiini, mida kütusemüüjad ka edaspidi tanklates pakuvad.

- Sõidukeid, mis ei ole ettenähtud kasutamiseks E10 mootoribensiiniga, võib juba ühekordsel E10 mootoribensiiniga tankimisel pöördumatult kahjustada.

- Kui sõiduki valmistaja on sõidukis kasutatavale mootorikütusele määranud nii oktaanarvu kui seadnud etanooli sisalduse piiri, siis tuleb mootorikütust tankides järgida mõlemat näitajat.

Lisaküsimuste tekkimise võta ühendust lähima Citroëni esindusega.

Allikas: Maanteeamet

Töölaua versioon